top of page

PALVELUMME

Menestyvää liiketoimintaa ohjaa aina yrityksen oma, uniikki strategia. Emme kuitenkaan rakenna strategioita, se on yrityksen johdon tärkein tehtävä. Voimme kuitenkin auttaa strategian rakentamisessa ja sen toteuttamisessa. 

​

Olemme erikoistuneet liiketoiminnan kehittämiseen teknologian avulla. Taustajoukoistamme löytyy sekä liikkeenjohdon, teknologian hyödyntämisen ja nykyaikaisen palvelutoimittamisen osaajia. 

​

Tuemme yritysten kasvun ja kannattavuuden kehittämistä suoraviivaisella lähestymisellä, jossa asiakkaiden strategiasta lähtevät tavoitteet toimivat ohjenuorana kaikelle tekemiselle. 

Toimitusjohtajalle

Nykyajan toimitusjohtaja elää jatkuvasti muuttuvassa ympäristössä ja yrityksen pyörittämiseen liittyvät velvollisuuden vievät paljon aikaa ja energiaa. Aikaa ei ole pysähtyä ja ajatella asioita kunnolla.

  • Yrityksen ulkopuolinen näkemys

    • Arkinen kiire johtaa siihen että ajatuksen urautuu ja tarvitaan ulkopuolista näkemys liiketoiminnan kehittämiseen ja etenkin oikean focuksen löytämiseen. 

  • Strategian vienti käytäntöön

    • Strategia Powerpoint esityksenä ei auta eteenpäin, vaan strategia pitää pystyä viestimään organisaation kaikilla tasoilla ja yrityksen henkilöstön pitää ymmärtää mihin ollaan menossa ja miksi. Tätä varten strategian viestintä ja vienti käytännön toimenpiteiksi on toimitusjohtajan tärkein tehtävä. 

    • Strategia pitää purkaa käytännön toimenpiteiksi, jotka ovat ymmärrettäviä ja vastuutettuja

  • Asiakasarvon terävöittäminen

    • Yritys joka ei tuota asiakasarvoa ei ole elinkelpoinen.

Omistajalle

Omistajan ja pääomasijoittajan on varmistettava, että yritys on elinvoimainen ja kykenee kasvamaan. Suurimmat riskit liittyvät asiakastarpeen olemassa oloon ja siihen kykeneekö yrityksen tiimi kehittämään yrityksestä kannattavan ja kasvavan yrityksen.

 

  • SaaS palvelun liiketoiminnan elinkelpoisuuden analysointi

    • Ilman asiakasarvoa yrityksellä ei ole elinkelpoisuutta. Ratkaistaanko asiakkaan ongelma, onko markkina tarpeeksi iso, onko toiminnallisuuden mahdollista toteuttaa, onko yrityksen riittävän uskottava: osaaminen, johtamistaidot, tiimi

  • Red flag analysis

    • Johtoryhmän osaaminen ja kokemus ratkaisee yrityksen menestyksen. Ennen sijoitusta on tärkeää varmistua tiimin yhtenäisyydestä, osaamisesta ja löytää menestyksen estävät tekijät, etenkin perustajien ambitiot, tiimin keskinäiset voimasuhteet ja toimintamallit, joilla varmistetaan yrityksen menestys

Liiketoimintajajohtajalle

Liiketoimintajohtajalla on kädet täynnä operatiivisia tehtäviä, jolloin aika ei riitä kehittämiseen liittyvien tehtävien. Kuitenkin liiketoimintaa tulee kasvattaa ja kehittää.

 

  • Asiakasarvon terävöittäminen

    • Palvelun/tuotteen on tarjottava arvoa asiakkaalle, ratkaistava ongelma tai tuotava säästöjä. Monesti arvolupaus on ympäripyöreitä lauseita, mutta nykyaikainen asiakas haluaa ymmärtää miksi hänen pitäisi ostaa palvelu. Tämä pitää pystyä kuvaamaan kiteytetysti.

  • Myynnin kehittäminen – strategia, toimintamalli, prosessit

    • Myyntitoiminta ja markkina on jatkuvassa muutoksessa. Jotta toiminta on tehokasta, toimintamalleja tulee kehittää koko ajan. Ehkä tärkein asia mitä myynninkehittämisessä voi tehdä: varmistaa, että myyjät käyttävät ajan oikeiden henkilöiden ja yhtiöiden kanssa.

  • Product Market fit

    • Yritys on kehittämässä uutta palvelua, mutta ennen kehitystyön aloittamista on tärkeää varmistaa, että tuotteelle löytyy kysyntää. Yleisiä haasteita uuden tuotteen kehittämisessä: Tuote voi ratkaista ongelman, mutta sille ei ole maksavaa asiakasta tai tarvetta. Tuotteesta puuttuu ominaisuuksia, jotka ovat kriittisiä asiakkaan näkökulmasta. Tuote ratkaisee ongelman, mutta on hintataso on liian korkea verrattuna markkinahintaan.

© 2024 FigureIT

bottom of page